Świat Wakacji

baner

    Godziny otwarcia

    Zapraszamy 7 dni w tygodniu
    pon-sob 10:00 - 20:00,
    niedz. 10:00 - 18:00

    We are open 7 days a week
    mon-sat 10am - 8pm,
    sun 10am - 6pm

    (+48) 508 312 614
    (+48) 790 400 450
    mail : biuro@swiatwakacji.pl

Polscy touroperatorzy nie muszą być podwykonawcami

Polscy touroperatorzy nie muszą być podwykonawcami

Zaledwie kilkanaście tysięcy rocznie turystów z Indii pojawia się w Polsce. Liczba dalece niesatysfakcjonująca. Intensywna promocja polskiej oferty turystycznej w ramach kampanii POT „Lubię Polskę” promującej ofertę turystyczną Polski w krajach Azji pomoże zachęcić Hindusów do bliższego poznania naszego kraju. Jego nazwa brzmi na ogół w ich w uszach obco i nie budzi żadnych skojarzeń. Ta powszechna reguła nie stosuje się jednak do indyjskich touroperatorów, którzy polską ofertę oceniali przez pryzmat dość dobrej ogólnej wiedzy na temat prezentowanych walorów turystycznych. Na lotnisku Okęcie lądowali mając sprecyzowane oczekiwania. Podczas warszawskiego workshopu, który rozpoczynał właściwy program pobytu, prowadzone rozmowy handlowe miały charakter rzeczowy. Skupiały się na realiach. Dotyczyły szczegółów ofert, wymagań organizacyjnych, zakresu usług świadczonych przez polskich partnerów, zasad współpracy. Dotąd polskie biura turystyczne nie mogły liczyć na wiele w konkurencji o turystów z kraju kwitnącego lotosu. Indyjscy touroperatorzy wytyczając klientom marszrutę po Europie wybierają tradycyjnie Wielką Brytanię, a dalej Irlandię, Niemcy, Szwajcarię, Holandię, Austrię, Portugalię i Hiszpanię. Wykonanie usługi zlecają tamtejszym firmom. Czasem, gdy do programu pobytu na Starym Kontynencie włączane zostaje któreś z miejsc w Polsce, rodzimi przedsiębiorcy mogą liczyć na rolę podwykonawcy w wąskim zakresie. To wkrótce może się zmienić.

Oczekiwania i wymagania

- Hindusi przyjeżdżający do Europy dobrze już ją znają - mówi Vyoma Bhatt z Aspen Vacations w Mumbaju. Szukają nowych wrażeń. Polska daje dużą szansę na przygotowanie podróży ściśle wyprofilowanej. Istnieje oczywiście możliwość powiązania pobytu w Polsce ze zwiedzaniem sąsiednich krajów, ale to polskie biuro turystyczne byłoby głównym wykonawcą usług. Przykładem propozycji, które trafiają w oczekiwania jest pobyt w polskich pałacach i zamkach, romantyka miejsc, uroki natury poruszające czułe miejsca w duszy wrażliwych na emocje Hindusów. Neeraj Gupta, reprezentujący Peekay Holidays z Madrasu, zwraca uwagę na argumenty merkantylne. Ceny usług w Polsce, w porównaniu do standardu obowiązującego w Europie Zachodniej, są korzystne, wyraźnie niższe. Pojawia się wiele sugestii. Indyjskim tuoroperatorom, którzy stoją przed koniecznością odpowiedniego zaprezentowania Polski swoim klientom i zachęcenia do kupna wycieczki - brak argumentów. Szukają wyrazistej marki narodowej, charakterystycznych cech kulturowych, które mogłyby trafić do wyobraźni azjatów. - Hindusi lubią znane marki. Handlowe i turystyczne - mówi Amin Noorani z Dream Escapes w Bombaju dodając, że jej zdaniem taką polską marką turystyczną mogłyby być odniesienia do historii przełomu lat trzydziestych i czterdziestych ubiegłego wieku. Hinduskie dzieci ze szkoły wynoszą wiedzę o roli Polski w drugiej wojnie światowej, dorośli wykazują żywą ciekawość poznania jej bliżej podczas pobytu w Polsce.

Hinduscy przedsiębiorcy stawiają też wiele warunków organizacyjnych. Amit Didwania z biura Drisshya Holidays w Mumbaju wskazuje, że polscy touroperatorzy posiadają sporą praktykę w obsłudze grup japońskich. To rodzi nieporozumienia i może stać się pułapką. Próba stosowania tych doświadczeń do klientów z Indii mija się bowiem z sensem. Turyści z Indii mają diametralnie inne od Japończyków nawyki. Nie mają zwyczaju skrupulatnie planować podróży, zmieniają decyzje nawet w ostatniej chwili przed wylotem. Polscy partnerzy muszą więc wykazać się dużym refleksem handlowym, szybko reagować na pytania, nie zrażać się niezdecydowaniem kontrahenta, wykazywać dużą dozę elastyczności. Jeśli jej zabraknie, mogą stracić klienta. Na przykład na rzecz partnerów z Czech, którzy znani są z umiejętności błyskawicznego modyfikowania ofert, jeśli klient wyrazi takie życzenie.

źrodło: aktualnosciturystyczne.pl

  • Imieniny:
    Anieli, Sykstusa, Jana
  • Pogoda
  • Newsletter